"E fény- és árnyoldalaknak mindenkit rá kell döbbenteniük arra, hogy a jó és a rossz, a halál és az élet, a "halál kultúrája" és az ,,élet kultúrája" közti hatalmas és drámai összeütközés előtt állunk. De nemcsak "előtte", hanem a konfliktus "kellős közepében" állunk: részesei vagyunk valamennyien azzal a lerázhatatlan felelősséggel, hogy föltétlenül az élet javára kell választanunk." /Szent II. János Pál pápa, Evangelium vitae 28./
Ma mi magunk is részesei vagyunk ennek a drámai harcnak. A keresztény közösségeken belül kell elkezdeni a szívekben és a fejekben megújítani az élet kultúráját.
Mi a kampány küldetése?
40 napos ima, böjt és békés jelenlét során Isten kegyelmét keressük, hogy az ember élete és méltósága iránti érzékünk tisztává válhasson.
Miért 40 nap?
Isten a 40 napos időszakokban, jelentős átalakulásokat végzett a próféták (Noé, Mózes, Illés), Jézus és a tanítványok életében. Mit fog elérni az Úr, amikor a hithű emberek 40 napos imádságra és böjtre egyesülnek közösségükben, hogy az élet, mely a szeretetre szóló meghívás győzedelmeskedjen.
Mikor, honnan és kiktől indult a kezdeményezés?
Az első 40 Nap Az Életért kampányt, Shawn Carney és felesége szervezésében, 2004 őszén rendezték a texasi Bryan, College Station-ben. A kampány sikereiről szóló történetek szájról szájra terjedtek a helyi egyházak és az életvédő közösségek tagjai között.
Néhány adat az összefogás erejéről:
• 2004 és 2021 között 64 nemzet több mint 1000 városa tartott 40 Nap Az Életért kampányt
• A világon több mint 1 000 000 hitbeli és lelkiismeretes ember fogott, hogy imádkozzanak és böjtöljenek az abortusz megszüntetéséért
• Több mint 19 000 gyermeket mentettek meg az abortusztól, valamint nők és férfiak ezreit megkímélték az abortusz okozta fájdalmaktól
• Sok olyan ember talált gyógyulásra, akik a múltban érintettek voltak az abortuszban